کامران

نظرات شخصی

کامران

نظرات شخصی

سلام بر یمین و یسار!

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۳ ب.ظ

به یک صورت گرفتار شد این دل شکسته، سالها و بارها صورتهای زیباتر از این دیده بود و هیچ کششی سوی آنها نداشت. اکنون در این سن که دیگر آن حال و هوای جوانی هم افول کرده است... تشخیص زیبایی ظاهری چندان برایم سخت نیست، ولی زیبایی درون و باطن زیبا؟! نمیدانم این من پست چگونه جذب باطن زیبا میشود؟ نمیدانم.

داستانی قدیمی که لطیفه ای ست یادم آمد که؛ چوپانی روستا نشین قصد عروس کردن دختر و داماد کردن پسر داشت و می خواست نیمی از گله گوسفندش را بفروشد برای تأمین هزینه ازدواج ایشان. هر جا میرفت و تلاش میکرد به جایی نمیرسید... روزی در صحرا قصد نماز کرد و سجاده گسترد، نمازش به سلام رسید که همان وقت چند تا از گوسفندها از روبرویش بع بع کنان رد شدند و او حواسش پرت شد راست را نگریست و گفت: خریدن خریدن وبه چپ: نخریدن هم نخریدن، و سلام آخر: اللهم انت السلام و منک السلام تبارکت و تعالیت یا ذو الجلال و الاکرام. سلام بر یمین و یسار به یاد گرفتاریش افتاده بود ولی سلام بر الله در دلش ریشه داشت. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
ح م کامران نیرومند

نظرات  (۲)

۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۱۸ قلم داران
http://ghalamdaran.blog.ir/

سلام این آدرس وبلاگ من است حتما سر بزن و نظر بده .... اینطوری در حق من هم خوبی می کنی چون من در مسابقات وبلاگ نویسی مدرسمان شرکت کردم.... چون می گم مدرسه فکر نکنی کوچولو هستم .... نه من در دوره راهنمایی به سر می برم
پاسخ:
سلام، من اهل پیشداوری نیستم و دختران و پسرانی دیدم در سن شما که هنوز هم در برابر ایشان تعظیم میکنم، مثلا یک روز بعد زلزله بم آنجا بودم و در آن شهر ویران بزرگ مردان و بانوان دیدم کم سن و سال ...
۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۹:۰۰ آقاگل ‌‌‌‌
چه بسا کاملا بی ربط باشد. ولی یاد قسمتی از مثنوی مولانای رومی افتادم:

این رها کن عشقهای صورتی 
نیست بر صورت نه بر روی ستی 
آنچه معشوق است صورت نیست آن 
خواه عشق این جهان یا آن جهان 
آن چه بر صورت تو عاشق گشته یی 
چون برون شد جان چرایش هشته یی 
صورتش برجاست این سیری ز چیست
عاشقا! واجو که معشوق تو کیست.........

ببخشید اگر این چند بیت بی ربط به گفته های شما بود. 
حکایت و لطیفه ای که گفتید هم قابل تأمل بود. به قول خودتون ای ولله. 
یاعلی.
پاسخ:
علی یارت آقا گل، ظاهر بینی و ظاهر پرستی دامی است که خدا را شکر هنوز اشخاصی هستند که در آن نمی افتند و در قفس دنیا به قول نظامی گنجوی قفس پر میشوند یعنی قفس را با خود میپرانند، خوب مربوط است بینش که داری خوش نوایی دارد جدا از تعریف و تمجید.
ای ولله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">