کامران

نظرات شخصی

کامران

نظرات شخصی

از کجا بفهمیم کسی دارد دروغ می گوید؟

چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۱۹ ب.ظ

این اسم کتابی است اثر دکتر دیوید جی لیبرمن ترجمه اسماعیل حسینی و محبوبه ایران نژاد پاریزی و از انتشارات راشین که چاپ اول سال ۱۳۸۵ بود. و چند جمله از این کتاب؛

اساس یک رابطه درست، خواه رابطه شخصی، تجاری و یا کاری، بر صداقت و راستگویی است.

روزی آبراهام لینکلن از کسی پرسید « اگر دم حیوان را یک پا به حساب بیاوریم، آن وقت گوسفند چند تا پا دارد؟» و خودش جواب داد: « باز هم چهار تا، چون حساب کردن دم به عنوان پا، پای دیگری به گوسفند اضافه نمی کند.»

افراد به هزار و یک دلیل دروغ می گویند. اما به ندرت پیش می آید کسی که به او دروغ گفته میشود از آن سودی ببرد. یک حقیقت انکار ناپذیر در مورد دروغ این است: گرچه بسیاری از افراد دروغ میگویند، اما خودشان دوست ندارند دروغ بشنوند.

برای آنکه دروغی اثر کند دست کم باید دو نفر حضور داشته باشند: کسی که دروغ میگوید و کسی که آن را باور میکند. هر چند مسلما نمی‌توانیم کاری کنیم که کسی به ما دروغ نگوید، اما می توانیم کاری کنیم که دروغگو به هدفش نرسد. این کتاب به هشت فصل تقسیم شده و هر فصل یک جنبه از دروغگویی را بررسی میکند.

این کتاب مفیدی است هم برای آنها که نمی خواهند گول بخورند و هم برای آنها که دروغگو هستند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۹
ح م کامران نیرومند

نظرات  (۱)

سپاس بابت معرفی این کتاب خوب!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">