کامران

نظرات شخصی

کامران

نظرات شخصی

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

بتها در ذهنها ساخته و پرداخته میشوند. من از بت پرستهای کلاسیک بی آزار متنفر نیستم چون ایشان معلوم است که بت پرست هستند و شرک و کفر خود را هم انکار نمیکنند و آزار و اذیت هم ندارند. من از خودم بیزارم وقتی که وضو میگیرم و پنج بار در روز رو به کعبه نماز میخوانم و باقی بیداری روز و شب را بتهایی را میپرستم که در فکر و ذهنم ساخته ام یا بدتر بتهایی را می پرستم که در جایی دیگر و کسی دیگر با تفاله های رفتار و پندارش ساخته و پرداخته و در ذهن من به قیمت روح و قلبم جا داده است. آیا این زندگی است یا زنده مانی است؟ آیا اصلاً من زنده هستم؟ 

انسانیت و آدم بودن چه خوشبو بود، چه خوش سیما و منظر بود، چرا دچارش نشدم؟ به قول سهراب:  دچار یعنی عاشق.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۰۳:۰۴
ح م کامران نیرومند

بله، از مسجدالحرام باید به مسجدالاقصی رسید. هرچند این خط دو سر بسته نقطه اتکایی در جای دیگر دارد. رژیم استکباری آمریکا نقطه اتکای این مثلث منحوس است. البته دو ضلع این مثلث متساوی الساقین باید به دقت شناسایی شوند. من واقعاً نمیتوانم بگویم چطور میشود سریع و مؤثر این مثلث را شکست داد. آگاهی دادن و حق گویی مؤثر است البته اثرگذاری آن زمان بر است.

وقتی دیدم که در ۳۶۰ درجه حول مسجدالحرام سازه های بزرگ و ثقیل چیده شده است و مدیران این برنامه میتوانند در هر زمانی با شل کردن چند تا پیچ و مهره خرابی و کشتار بزرگی راه بیندازند، ساده لوحی است که حادثه مکه را غیر عمد بدانم، جرثقیل هم در جهتی سقوط کرده بود که مطابق باد نبود. و درست همین موقع رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی حمله میکند و آتش به پا میکند. و البته امیدوارم بازی دلار و ارز و تقه زدن به اعصاب مردم در ایران واقعاً اتفاق باشد...

توکلتُ الی الله، نعم المولی و نعم الوکیل

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۳۶
ح م کامران نیرومند

اگر اینطور بنویسمUnited States of Islamic Nations بعد هم حروف اول را بیاورم رو که شود USIN که تلفظ میشود یوسین، از لحاظ آواشناسی و ریتم چقدر زیاد شبیه یاسین میشود. فدای تو بشوم ای یاسین.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۵۰
ح م کامران نیرومند

شکل فعلی من چندان خوب و استوار نیست، واقعاً نیست. اینطوری میتوانید قضاوت ظاهری کنید که رواج دارد، چه شکلی بوده و چه شده؟!

خداحافظ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۴
ح م کامران نیرومند

در ایران و جهان چند نفر معتاد به مواد مخدر مشتق از خشخاش، یا مشتق از مت آمفتامین، یا مشتق از گیاه شاه دانه هستند، چند نفر اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی دارند، و کوکایین....

اعتیاد به مواد اعتیادآور از کافئین و نیکوتین تا سایرین اثرات مختلف دارد، و روشهای گوناگون هم دارد. در این موارد حدود صد سال است که در اروپا و آمریکا و کشورهای دیگر کمابیش تحقیق و پژوهش میشود. ولی یک چیز معمولاً در نظر گرفته نمیشود که افراد معتاد به هر حال در طبقه بندی حیوانات از گونه بشر هستند. علیرغم اینکه بسیاری از افراد معتاد به مواد سفید_ مثل مرفین، هروئین و شیشه_ و مشروبات الکلی خصوصاً عرق سگی از مرحله اول که رد میشوند از انسانیت هم سقوط میکنند. مثال: پدر من بیش از ۲۵ سال اعتیاد به الکل داشت یا الکلی بود و بعد از یک سکته قلبی شدید مجبور به ترک شد و ما خیلی خوشحال شدیم که او زنده میماند و عرق خوری را هم ترک میکند. خدا رحمت کند مادرم را که فداکاری را از نام خود داشت، من هم بیشتر از سه سال زندگی خودم را فدا کردم، هرچند عمر من تباه شد ولی جمعیت کثیر خواهران و برادران کوچکترم امروز زندگی سالم، مرفه و نسبتاً خوبی را دارند. هدف از این صحبتها فقط درد دل گفتن نبود، بلکه ترک مواد اعتیاد آور خیلی سخت نیست مسأله اینجاست که بعدش چه؟

طرف ترک کرد، سه ماه هم گذشت آنوقت ولش کن! وقتی طرف با خواست خودش از راه درست اعتیادش را رها میکند، خانواده نباید رهایش کنند، به کار مشغول شود. معتادی که ترک کرد چندان پوز و افاده و ناز و ادا ندارد البته توهین و بی احترامی و سوء ظن بی منطق خیلی بیشتر از شما که گرفتار اعتیاد نبودید آزارش میدهد البته بیکاری که باعث میشود پول یک بستنی هم از خودش نداشته باشد رنج آور است، برای همه رنج آور است.

در مورد خودکشی وضع در مواردی بدتر است، اینکه فرد اقدام به خود کشی میکند وقتی میبیند که نمرده است که اغلب نمیمیرند از یک طرف خوشحال میشود که اطرافیانش برای زنده بودن او اهمیت قائلند ولی بعد اگر بفهمد زندگی او همچنان بی اهمیت است ممکن است دوباره خودکشی کند، در برخی موارد شخص میترسد اگر این بار هم زنده بماند چه خواهد شد؟ پزشک و روانپزشک، بیمارستان و تیمارستان آب در هاون میکوبند اگر خانواده و اطرافیان نخواهند از ظرفیت محبت و فداکاری استفاده کنند. محبت وفداکاری پول خرج کردن نیست اگر درست خرج نشود. اینها اگر بیایند و بر سر قربانی بکوبند که ما جانت را نجات دادیم، پول خرج کردیم دیگر چه میخواهی؟ اگر او بگوید میخواهم کار کنم نمیخواهم زیر بار منت و اذیت باشم و اگر بشنود بیا بدهکار هم شدیم، اگر طرف با خود بگوید که مردن بهتر از این زندگی است. خدایا خودت جانش را بستان، نکند اطرافیانش شریک قتل او باشند.

البته نظرات شخصی من حاصل تجربه خودم و کمی تحقیق است، و در مورد این حقیر خواهش میکنم نبینید که میگوید بلکه ببینید چه میگوید.

خداوند در قرآن میگوید: لا تبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی _ با منت و اذیت خوبیهایی که میکنید بی ارزش و باطل نکنید_ و در جای دیگری از قرآن میفرماید: انّ الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم _ خداوند تغییری در هیچ قوم و گروهی قائل نمیشود تا وقتی که خودشان به سوی تغییر بروند_ و در جایی دیگر از قرآن میفرماید: لیس للانسان الا ما سعاه _ چیزی برای انسان نیست مگر برایش تلاش کند_ والبته صحبتهای خداوند در قرآن و یا در زندگی رسول الله و آل محمد و اولیای اسلام، کلام حق است.

( خاطره ای از زمان دانشجویی حدود سال ۸۳ :یکی از بچه های ترم پایین با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده بود، یکی دو نفر از بچه ها فهمیده بودند و او را فوراً به اورژانس بیمارستان رسانده بودند، وقتی این بچه مرخص شده بود یکی از دوستانم که به او کمک کرده بود به من خبر داد که چه شده است. خلاصه امیرحسین به من گفت که تو چند تا از کتابهای پ کوییلو را داشتی اگر هنوز داستان ورونیکا پیشت هست بده این بچه بخواند، من همین کار را کردم و چندان به روی این دوست مأیوس نیاوردم و خواهش کردم بیا این کتاب را بخوان، چون شنیدم از ادبیات داستانی سری در میاوری و نظرت برایم اهمیت دارد و او کتاب را خوانده بود... کم کم روحیه اش بهتر شد. من چند ماه بعد از فارغ التحصیلی سری به دانشگاه زدم و دوست نا امیدم را دیدم که حالش خیلی بهتر شده بود، در این مدت تا جایی که فهمیدم به خانه نرفته بود، نمیدانم چرا؟ امیرحسین خدا خیرت بده، ای ولله داداش، تو خیلی از من بهتر بودی و هرجا هستی خوب و خوش و سلامت باشی.)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۲۷
ح م کامران نیرومند

این عکس مربوط به چند ماه پیش بود که بچه های سعودی وهابی در مسجد النبی بعد اذان صبح ورق بازی میکردند. وقتی پدران اینها در ماه حج زیارت کاخ سفید واشنگتن و کاخ باکینگام لندن را بر خود واجب میدانند، از بچه ها و تابعین ایشان چه انتظاری هست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۶
ح م کامران نیرومند

آیا باید تعجب کنم؟ نه این موضوع بهتر است فهمیده شود و انگیزه مضاعفی باشد برای عینیت یافتن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۲
ح م کامران نیرومند

قبلاً راجع به ایجاد تروریسم اسلامی و روش کار یکی دوتا مطلب کوتاه نوشتم. اسلام و جهاد اسلامی به عنوان یک ایدـٔولوژی تروریستی مطرح کردند بطوریکه شاید نیمی از مردم دنیا به ویژه در قاره اروپا و آمریکا این موضوع را پذیرفته اند. انتخاب نام دولت اسلامی یا Islamic State که به اختصار IS میگویند، و معلوم است که تأثیرات روانشناسی زبان شناسی را هم مد نظر گرفته اند. این جنایاتی که در فلسطین، سوریه، عراق، بحرین، پاکستان، افغانستان، برمه (میانمار)، سودان، سومالی، لیبی، لبنان، مصر، الجزایر، اتیوپی، یمن و... از سالها پیش و خصوصاً پنج سال گذشته انجام داده اند و ادامه دارد، کاملاً برنامه ریزی شده و هدفمند بود و هست. البته با آزمون و خطاهای گوناگون در  مکانها و زمانها و در ممالک گونگون اکثراً مسلمان نشین این برنامه را پیش بردند و ظاهراً به یک جمعبندی با نتیجه مطمــٔن و مؤثر هم رسیده اند؛ تروریسم به نام اسلام و با منابع و امکانات مسلمین. 

چگونه میشود این توطئه را سرکوب و یا مهار کرد؟ چیزی که به نظر من میرسد یک انقلاب فرهنگی بین المللی است. با رسانه های مختلف اصل قضیه به همه مردم دنیا گفته شود، بدون سانسور و شطرنجی کردن _ خودش همینطوری شطرنج پیچیده ای هست. امروز جمهوری اسلامی در اینباره کارهای خوبی میکند ولی میتواند خیلی بهتر باشد. از یک طرف بار بسیار سنگینی بر دوش رهبر معظم انقلاب و غمی بزرگ در قلب ایشان هست، که من از طرف خودم معذرت میخواهم. امیدوارم که ما مردم ایران قسمتی از سنگینی این بار بکاهیم خصوصاً دولت و مجلس هی از این انتخابات به بعدی شیرجه نزنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۱۸
ح م کامران نیرومند

چند سال پیش فیلم مستندی دیدم که از زندگی شخصی به اسم ویلیام کانستلر ساخته شده بود که در حرفه وکالت مشغول بوده است. این فیلم توسط دو دختر او ساخته شده است و به نظرم دیدگاهی منصفانه داشتند و شجاعت در بیان. این مستند با عنوان ساختارشکنی در مورد ساختار نژاد پرست و مستکبر رژیم حاکم آمریکا صحبت میکند. زندگی این وکیل فقید آمریکایی و مبارزه او علیه ساختار معیوب و غیر انسانی دولت آمریکا و فرهنگ آمریکایی بسیار جالب و عبرت انگیز است. او یک شخص سفید پوست آمریکایی بود که در آمریکا به دنیا آمد، زندگی کرد و مرد. این فیلم مستند در تلویزیون هم چند سال پیش پخش شده است. این موضوع را اینجا گفتم که یادآوری کنم که شرارتهای رژیم آمریکا برخی آمریکاییهای با وجدان را قبل از اینکه انقلابی در ایران بشود و جمهوری اسلامی باشد، ناراحت کرده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۴۸
ح م کامران نیرومند

برای اینکه حزب اردوغان در انتخابات مجلس ترکیه رأی خوب بیاورد، در یک همکاری نزدیک، داعش این نامرد را مرتد اعلام کرد و حکم مرگش را داد. او هم کما فی السابق برای جلب رأی علوی های ترکیه به ایران سری میزند و شاید یکی دوتا فحش آبکی به داعش و اسراییل بدهد.

چند روز پیش هم افرادی از ترکیه سری به سرزمینهای اشغالی زدند تا از صهیونیستها برای خاتمه اعمال تروریستی کمک بگیرند.

تشکیل امپراتوری عثمانی و یا صفوی محال است، قارداش.

سالها پیش مرحوم حضرت امام به موضوعی با عنوان اتحاد جماهیر کشورهای اسلامی اشاره کرده بودند که بهترین نظر عملیاتی برای اتحاد امت اسلامی بود و هست. و امروز اتحاد بهتر و مهمتر از امپراتوری یا تکه تکه شدن ممالک مسلمین است.

متأسفانه اینها خیر و شر جامعه خود را به صلاحدید مستکبرین گره زده اند یا از خیلی قبلتر گره زده بودند. آرامش اجتماعی و اقتصادی شان در ظرف سه چهار ماه بدجور به هم ریخت. خودشان چراغ سبز به تروریستها میدهند تا به قطار و اتوبوس و کامیون ایرانی حمله کنند، که چه بشود؟ 

دشمن دانا بالا بردت__ بر زمین کوبدت نادان دوست

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۵
ح م کامران نیرومند