کامران

نظرات شخصی

کامران

نظرات شخصی

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

لا حول ولا قوة الّا باللّه العلی العظیم

ض

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۲۳:۱۴
ح م کامران نیرومند

حدود یکصد و ده سال پیش بقاع بقیع و تمام اماکن مقدس مکه و مدینه توسط دشمنان اسلام و رسول الله از بین رفتند، این اماکن پلهای بهشت بودند و هستند. خدا را شکر که دست کم تصاویر این اماکن ثبت شده بود و دو سه سال پیش هم منتشر شد. مزار و مدفن رسول الله هنوز هست...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۹:۳۷
ح م کامران نیرومند

انجام بدهم یا ندهم!؟ خودکشی کردن کار سختی است، این که گناه بزرگ است به کنار، خود این عمل نیاز به اراده قوی و انگیزه قوی دارد پس این شخص عواملی در وجودش هست که خود جزو عوامل توفیق دنیا و آخرت میتوانند باشند. اگر به خودکشی فکر میکنم پس امکان و توان و اختیاری دارم که برای هدفی میخواهم به کار گیرم. چرا این عوامل را برای هدفی بهتر به کار نمیبرم. اگر هستم، اگر تصمیم میگیرم پس چرا بی ثمر و بی هدف. آن ضرب المثل تابلو که لیوان پر و خالی یا نیمه پر ونیمه خالی را ابراز میکند تقریباً همه جا به کار میرود، اگر ظرفی هست که هنوز خالی نیست پس هنوز فرصت هست. من وقتی میگویم که هیچ شانسی ندارم پس ظرف من هنوز جان دارد و هنوز امکانی هست، این نا امیدی آمیخته با خودمحوری است که فرصت من را میسوزاند. روابط و ایجاد ارتباط با کمی فعالیت بدست می آید و این فعالیت هم این است که بروم جایی و درخواست کمک کنم. هرچند همین درخواست کمک کردن از اطرافم خیلی سخت به نظر میرسد ولی واقعاً از خودکشی راحتتر است. بر اساس آمار تحقیقاتی فقط یک سوم افرادی که اقدام به خودکشی میکنند، میمیرند و تعدادی هم فلج و معلول میشوند. کارهای زیادی هست که امکان موفقیت آن سی چهل درصد بیشتر نیست اگر موفق نشوم ،خب فلج که نمیشوم و یک تجربه هم بدست می آورم. ناراحت میشوم، اعصابم خرد میشود، شاید سرکوفت هم بخورم، خب که چی؟ ظرف هم خالی نشده که هیچ، کمی هم به آن اضافه شده است؛ چیزی که یاد گرفتم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۰۳:۲۲
ح م کامران نیرومند

هرکس به تنهایی خودش خوب باشد در برابر دو سه نفر بد که باهم یکی شده اند توفیق چندانی در کار دنیا نخواهد داشت. خوبها همدیگر را بشناسند، خوبیهای هم را بشناسند و باهم در یک یا چند کار، بر اساس تواناییها و تعداد جمعیت، درست برنامه ریزی کنند، تاریخ نشان داده است که به اهدافشان میرسند.

در فلسطین اغلب مردم میخواهند که سرزمین خود را آزاد کنند، لیکن تفرقه ای در بین خودشان هست که هر وقت به توفیقی میرسند آنها را پراکنده میکند. سهم خواهی، آن هم وسط کار، کل کار انجام شده را تباه میکند. حکومت خود گردان فلسطین قبل از اینکه خود گردان شود خود باخته شده بود و همین خودباختگی بود که از طرف رژیم استکبار جهانی به رسمیت شناخته شد. صلح یک کلمه مبهم است مثل آزادی، اعراب و مسلمانهایی که صلح میخواهند چه صلحی میخواهند و بر اساس چه ملاک و معیاری. هرجور صلحی که بخواهند تا ملاکش معلوم نباشد، شکننده خواهد بود. در فلسطین اکثر مردم که ساکنین و آواره ها و پناهنده های خارج از وطن هستند، اغلب مسلمان هستند. پس صلح اگر مردمی باشد باید منطبق بر اسلام وقرآن مجید باشد. اینطوری ویژگی انسانی بودن را هم خواهد داشت. اسلام برای انسان و رشد او از طرف خالق آفریننده عقل نازل شده است. اشکالی اگر هست در من است که درست نگرفتم. دلیل: پیامبر اسلام در طول ده سال تشکیل حکومت اسلام سرزمینی را فتح کرد که وسعتی بیشتر از اروپا داشت و تعداد شهدا و کشته های دو طرف پیکار خیلی کمتر از هزار نفر بود. مثال امروزی هم جمهوری اسلامی ایران است که سران حکومت از اول تا امروز حداکثر بویی از رسول الله دارند، و معضلات و گرفتاریها و دشمنیهایی که بود و هست، اگر جانب انصاف را بگیرم، نتیجه اش میتوانست فقط یک مخروبه باشد ولی نتیجه و ثمر آن یک مملکت امن در حال رشد است، و انشاالله مملکتی بهتر از این، به مراتب بهتر از این هم زیر پرچم توحید خواهیم داشت. ای اعراب و ای فلسطین یکپارچه شوید، رژیم اسراییل تلاش میکند شما را از حداقل های انسانی ساقط کند، کاری که با مردم غزه میکند، ولی این مردم به حسبناالله و نعم الوکیل عقیده راسخ دارند و این عقیده انشاالله به همه سرزمین فلسطین نفوذ میکند که امروزه روی زمین آن را میبینیم. رژیم سعودی که پیدایش آن مشوق تشکیل رژیم صهیونی، امروز میخواهد یمن را به غزه بزرگ تبدیل کند، وقتی یمن به غزه تبدیل شود، آل سعود و آل شیخ همدیگر را خواهند بلعید از ترس مرگ.O beautiful feathers of a kind when you assemble and coordinate you have a will to may fly together

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۰۲:۱۰
ح م کامران نیرومند

انفجارهای آنکارا توسط طرفداران دولت فعلی است، چونکه این دولت چندین سال است که از تروریسم حمایت میکند و نبود این رژیم به اهداف بلند مدت استکبار صدمه میزند

Ey turk kardashlar siza allah sabr quwat bersin, geljek parliman sechimda bo nankor ikiyuzli kishi lery sechmayeez, laiik hokomet da bula nasil moslman ola biljeklar, fakat riabilan ای خواهران و برادران ترک در انتخابات به این افراد منافق رای ندهید، داد اسلام سر میدهند ولی راه را باز میکنند تا بچه های بی گناه سرشان برود، خدا در کتاب گفته است و رسولش تکرار کرده که انما المؤمنون اخوه که مؤمنین برادرند. آنهایی که در بلاد مسلمین قتل و خونریزی میکنند و سبب میشوند حتماً در دل به خدا و کتابش ایمان ندارند ولکن قولوا اسلمنا و لما یدخل الایمان فی قلوبکم: ولیکن بگویید اسلام آورده اید اما ایمان به قلبهایتان داخل نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۷:۱۸
ح م کامران نیرومند

شهادت شهید حسین همدانی را به خودم وامثال خودم تسلیت میگویم، برای خانواده و همرزمان ایشان صبر و سلامت از درگاه حق میخواهم.

شهدا چون سردار الله داد و سردار حسین همدانی کارهایی که در بند جسم نتوانستند بکنند در عرصه شهادت کردند و میکنند، دستتان باز شد و حالا زمان و مکان هم نتوانند شما را محدود کنند، از رزق الهی در عرصه بینهایت بهره برید و گوشه چشمی و تکه رزقی به سربازان تا که اینجا پا بر زمین دارند، آنها که درگیر و مشکل گشای جنگ سختند و چه آنها که در صحنه جنگ فرهنگند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۳:۵۴
ح م کامران نیرومند

بذر نفرت و کینه، نفاق، پول محوری و... البته مثنوی اش قبل سروده شد. آفت کش اینها هم چهارده قرن پیش با قابلیت جهان شمولی بسیار قوی بدون تاریخ انقضا نازل و بیان و معرفی شده است و امروز هم هست، تا ابد عمر میکند.

و...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۵
ح م کامران نیرومند

حرص، اندر کار دین و خیر جو// چون نماند حرص، باشد نغزْ رو

خیرها نغزند، نه از عکس غیر// تابِ حرص ار رفت مانَد تاب خیر

تاب حرص از کار دنیا چون برفت// فحم باشد مانده از اخگر به تفت

کودکان را حرص می آرد غِرار// تا شوند از ذوقِ دل دامن سوار

چون ز کودک رفت آن حرصِ بَدَش// بر دگر اطفال خنده آیدش

که: چه می کردم، چه می دیدم در این؟// خَل ز عکسِ حرص بنمود انگبین

آن بِنای انبیا بی حرص بود// ز آن چنان پیوسته رونق ها فزود

ای بسا مسجد بر آورده کِرام// لیک نبود مسجدِ اقصاش نام

کعبه را که هر دمی عِزّی فزود// آن ز اِخلاصاتِ ابراهیم بود

فضل آن مسجد ز خاک و سنگ نیست// لیک، در بَنّاش حرص و جنگ نیست

نه کُتُبشان مثل کُتْب دیگران// نه مساجدشان، نه کسب و خان و مان

نه ادبشان، نه غضبشان، نه نکال// نه نُعاس و نه قیاس و نه مقال

هر یکیشان را یکی فَرّی دگر// مرغ جانشان طایر از پرّی دگر

دل همی لرزد ز ذکر حالشان// قبله ی افعالِ ما افعالشان

مرغشان را بیضه ها زر‌ّین بُده است// نیم شب جانشان سحرگه بین شده است

هر چه گویم من به جان، نیکوی قوم// نقص گفتم، گشته ناقص گویِ قوم

مسجدِ اقصی بسازید ای کِرام// که سلیمان باز آمد، والسلام

ور از این، دیوان وپَریان سر کشند// جمله را اَملاک در چنبر کشند

دیو یک دَم کژ رود از مکر و زرق// تازیانه آیدش بر سر چو برق

چون سلیمان شو که تا دیوان تو// سنگ بُرّند از پیِ ایوان تو

چون سلیمان باش بی وسواس و ریو// تا تو را فرمان برد جنی و دیو

خاتم تو این دل است و هوش دار// تا نگردد دیو را خاتم شکار

پس سلیمانی کند بر تو مدام// دیو با خاتم، حذر کن والسلام

آن سلیمانی، دلا منسوخ نیست// در سر و سِرَّت سلیمانی کُنی ست

دیو هم وقتی سلیمانی کند// لیک هرجولاهه اطلس کی تَنَد؟

دست جنباند چو دست او، ولیک//در میانِ هر دوشان فرقی ست نیک

__________

ابیات ۱۱۳۰ تا ۱۱۵۵ مثنوی معنوی از مولانا جلال الدین رومی <علیه الرحمة›

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۳:۴۷
ح م کامران نیرومند

من به لحاظ مال دنیا در فقر هستم. انگیزه ام در نوشتن و تحقیق در اینگونه مطالب حفظ اندک ایمان الهی و انسانیتی است که هنوز کمی در وجودم هست. با وجود این، اگر از گرسنگی بمیرم حاضر نیستم برای سیر کردن شکمم علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران و مرحوم امام خمینی، جیره خوار و پناهنده دشمنان ایشان باشم. خداوند بر من منت نهاد که بفهمم مردم ایران زیر سایه اسلام وزیر پرچم انقلاب اسلامی امام خمینی، امروز و فردایش خوب و خوبتر میشود. اگر امکانی دارید در زمینه فتنه نو با محوریت نفوذ تحقیق کنید. گیرنده های آقا سید علی خامنه ای بسیار کم نظیر است چون دقیق و بسیار قابل اعتماد است. تمرکز ایشان روی موضوع نفوذ بسیار قابل تأمل و توجه است.

تکبر و تحجر و جمود وجزمیت نفسانی بسیار گمراه کننده است. انصاف کلیدی راه گشاست؛ انصاف یعنی آنچه برای خود می پسندیم، برای بقیه هم بپسندیم، مثلاً اگر موقع غذا خوردن دوست نداری که کسی در غذایت سوسک بیندازد، تو هم با کسی این کار را نکن. انصاف راه ورود به عدالت است.

عبارت "شرایط حساس کنونی" واقعاً موضوع امروز نیست. شرایط حساس همیشه بود و هست و شرایط حساس کنونی اگر برای ما غیر حساس شود از بالا می افتیم پایین. آدم ابوالبشر هم یک بار شرایط حساس را فراموش کرد... شرایط حساس از همان موقع‌ بود تا قیام قیامت هم هست. اگر حساسیتهای درست من خنثی شود و من اگر خنثی شوم میترسم عاقبت به خیر نشوم.

به برادر خوب آقای دکتر ظریف میگویم که داداش تو خوب وبزرگوار هستی، افرادی مثل اوباما واقعاً حقیر هستند، به همین دلیل هم نقشه میکشند که با شما دست بدهد و احوالپرسی کند تا از عقده حقارتشان گره گشایی کنند و شاید امیدوارند که با یکی دو دقیقه هم صحبت شدن با مقامات عالی ایران از کار خود عقده گشایی کنند. بهترین کار ضایع کردن و تحقیر کردن این موجودات جنایتکار است. اگر امثال اوباما به مقامات عالی ایران در جهت اهداف پلیدشان کمی امیدوار شوند، آن مقام باید به وجدان خودش و به جامعه بگوید که جریان چیست...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۰:۵۶
ح م کامران نیرومند

یکی دو روز پیش در تلویزیون گفتند که برخی از سفره خانه های قلیان برای پای ثابت کردن مشتری مقداری از مواد متا آمفتامین مثل کریستال را به توتون میزنند که ظاهراً وزارت بهداشت هم تائید کرده است! 

من میگم که این مدتی هست که باب شده، قلیانچی های گنبد تا آستارا هم از این کارها میکنند. عرق فروشهای شمال در همین منطقه هم کریستال به عرق سگی اضاف میکنن، بعضی ساقی های تریاک که آشغال فروش هستند برای افزایش کیفیت با نمکپاش کریستال میزنن به تریاک ۸۰ درصد آشغالشون. در مورد عرق سگی که تولیدش هم در گنبد بالا رفته و همینطور تولید کریستال. شنیدم که شیشه در الکل محلول میشود و مصرف کننده در کنار مستی، لول فت میشه. قوطی های وارداتی از امارات گرفته تا کردستان عراق به لطف یعنی خباثت داعش و داداشش بعضاً با متامفتمین تقویت میشود. من حیرون بودم که همه چطور چاق و ترگل ورگل و دیوانه یا خل میشوند. یکی دو سال دیگه اگر شنفتید ارکستر سربریک در این مناطق راه افتاده... پرخاش و شاخ به شاخ شدن کم نبود که بیشتر به خاطر عرق خوری پیش میامد. از طرفی اغلب اینها بی پول نیستن و غم نداری ندارن. سفارش میدن، دم در کمتر از ده دقه تحویل میگیرن و مزه هم اشانتیون.

من از لاغر مردنی بودن خودم خجالت کشیدم و الان به چرت افتادم!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۴ ، ۰۱:۲۵
ح م کامران نیرومند