کامران

نظرات شخصی

کامران

نظرات شخصی

چند رباعی از دیوان کبیر

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ب.ظ

دیوان کبیر فقط شامل غزلیات نیست، و ترجیعات و رباعیات آن هم بسیار زیبا و عمیق است...

از حال ندیده تیره ایامان را// از دور ندیده دوزخ آشامان را

دعوی چه کنی عشق دلارامان را// با عشق چکار است نکونامان را.

و

اول به هزار لطف بنواخت مرا// آخر به هزار غصه بگداخت مرا

چون مهره مهر خویش می باخت مرا// چون من همه از شدم بینداخت مرا.

و

حاشا که ز زخم تیر و خنجر ترسیدم// وز بستن پای و رفتن سر ترسیدم

ما گرم روان دوزخ آشامانیم// از گفت و مگوی خلق کمتر ترسیدم.

و

یا رب تو مرا به نفس طناز مده// با هرچه بجز تست مرا ساز مده

من در تو گریزان شدم از فتنه خویش// من آن توام مرا به من باز مده.

و

میدان فراخ و مرد میدانی نه// احوال جهان چنانکه میدانی نه

ظاهرهاشان به اولیا ماند لیک// در باطنشان بوی مسلمانی نه.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۶
ح م کامران نیرومند

نظرات  (۲)

انتخاباتون عالیه !!!!



    جناب سپاس خیلیییییییییییییییییییییی!!!
پاسخ:
خودشان رخ نمودند به دست و چشمانم که به فال گرفتن بد عادت شده!
زیباست!
پاسخ:
زندگی زیباست ای زیبا پسند// زنده اندیشان به زیبایی رسند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">