کامران

نظرات شخصی

کامران

نظرات شخصی

یا ساقی الحی اسمع سؤالی

دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۴۴ ب.ظ

یا ساقی الحی اسمع سؤالی// انشد فؤادی و اخبر بحالی

قالو تسلی حاشا و کلا// عشق تجلی من ذی الجلالی

العشق فنی و الشوق دنی// و الخمر منی و السکر حالی

عشق وجیهی بحر یلیه// و الحوت فیه روح الرجالی

انتم شفایی انتم دوایی// انتم رجایی انتم کمالی

الفخ کامن و العشق آمن// و الرب ضامن کی لا تبالی

عشق موبد فتلی تعمد// و انا معود باس النزال

گفتم که ما را هنگامه بنما// گفت اینک اما تو در جوالی

بدران جولان و سر را برون کن// تا خود ببینی کندر وصالی

اندر ره جان پا را مرنجان// زیرا همایی با پر و بالی

گفتم که عاشق بیند مر افق// گفتا که لا لا کان سالی

گفتم که بکشی تو بی گنه را// گفتا کذا هو الوصل غانی

گفتم چه نوشم زان شهد گفتا// مومت نباشد هان تا نمالی

انعم صباحا و اطلب رباحا// و ابسط جناحا فالقعر عالی

می نال چون نا خوش همنشینا// حقست بینا هر چون که نالی

انا وجدنا درا فقدنا// لما و لجنا موج اللیالی

می گرد شبها گرد طلبها// تا پیشت آید نیکو سگالی

می گرد شب در مانند اختر// ان اللیالی بحر اللالی

دارم رسولی اما ملولی// یا رب خلص عن ذی الملالی

عندی شراب لو ذقت منه// بس شیر گیری گر چه شغالی

در کش چو افیون وا ره تو اکنون// گه در جوابی گه در سؤالی

من سخت مستم خود خوشستم// یا من تلمنی لم تدر حالی

جانا فرود آ از بام بالا// و انعم بوصل فالبیت خالی

گفتم که بشنو رمزی ز بنده// گفتا اسکت یا ذاالمقالی

گفتم خموشی صعبست گفتا// یا ذا المقال صر ذاالمعالی

کس نیست محرم کوتاه کن دم// و الله اعلم و الله تالی.

( غزل ۳۲۰۱ دیوان کبیر ملای رومی )

( فقط فالی بود برای خودم و خودش)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۲
ح م کامران نیرومند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">